Strona głównaAktualnościOdpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące projektu „Biblioteki Pełne Dobrej Energii”

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące projektu „Biblioteki Pełne Dobrej Energii”

czwartek, 29 lutego, 2024

1 marca startuje rekrutacja do drugiej edycji naszego projektu „Biblioteki Pełne Dobrej Energii”. Poniżej publikujemy listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące udziału w projekcie. Zachęcamy do lektury i w razie dodatkowych pytań – kontaktu z koordynatorką projektu, Natalią Chruścicką z naszej fundacji.

Co jest celem projektu „Biblioteki Pełne Dobrej Energii”?

Celem projektu jest podnoszenie świadomości ekologicznej i rozwijanie zainteresowań dzieci i młodzieży naukami przyrodniczymi.
Szczegóły: Regulamin-konkursu-Biblioteki-pelne-dobrej-energii_II-edycja.pdf

Kto może wziąć udział w projekcie?

W projekcie mogą wziąć udział polskie biblioteki publiczne i szkolne z terenów wiejskich. Więcej w regulaminie:Regulamin-konkursu-Biblioteki-pelne-dobrej-energii_II-edycja.pdf

Czy wiejskie filie bibliotek, które mają siedzibę w mieście, mogą wziąć udział w projekcie?

Tak, wiejskie filie bibliotek mogą wziąć udział w projekcie.

Jak zgłosić bibliotekę do konkursu?

Wystarczy wypełnić wniosek dostępny na stronie pvedobraenergia.pl/biblioteki2edycja i przesłać go na adres: natalia@pvedobraenergia.pl. We wniosku należy opisać 3 zajęcia edukacyjne o tematyce ekologicznej/przyrodniczej, które zrealizowane będą w bibliotece w trakcie trwania projektu.

Czy jedna biblioteka może wysłać więcej wniosków?

Nie, każdy podmiot może złożyć tylko jeden wniosek.

Jeśli biblioteka ma kilka wiejskich filii, to czy może zgłosić każdą filię oddzielnie?

Tak, pod warunkiem, że każda z filii zorganizuje u siebie 3 warsztaty edukacyjne. Każdą z filii komisja będzie oceniać odrębnie.

Pracuję w wiejskiej filii biblioteki publicznej, czy mogę podpisać wniosek konkursowy?

Wniosek powinien zostać podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń w imieniu biblioteki, czyli np. dyrektor biblioteki, do której przynależy filia. Ta sama osoba będzie także podpisywała umowę z fundacją na udział w projekcie. Pracownik filii, w której realizowane będą działania, może pełnić rolę koordynatora projektu i być osobą kontaktową dla fundacji, na cały czas trwania projektu.

Pracuję w bibliotece szkolnej, czy mogę podpisać wniosek konkursowy?

Wniosek powinien zostać podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń w imieniu szkoły, w której znajduje się biblioteka. Ta sama osoba będzie także podpisywała umowę z fundacją na udział w projekcie. Nauczyciel bibliotekarz może pełnić rolę koordynatora projektu i osobę kontaktową dla fundacji, na cały czas trwania projektu.

Jaki jest termin składania wniosków?

Wniosek można składać od 1-25 marca 2024 r. (wniosek przesłany po terminie nie będzie rozpatrywany).

W jaki sposób odesłać wypełniony wniosek?

Skan wypełnionego wniosku prosimy przesłać na adres natalia@pvedobraenergia.pl.

Czy do udziału w projekcie wybierane są biblioteki, które jako pierwsze nadeślą wnioski?

Nie, o przyjęciu do projektu nie decyduje kolejność zgłoszeń. Wszystkie wnioski, nadesłane do 25 marca włącznie, będą poddane ocenie Komisji. Do projektu zostaną przyjęte placówki, które wg. Komisji przedstawią pomysł na najciekawsze zajęcia ekologiczne.

Gdzie znajdę dokumenty konkursowe?

Dokumenty konkursowe można pobrać ze strony: pvedobraenergia.pl/biblioteki2edycja

Gdzie i kiedy zostanie ogłoszona lista zwycięskich bibliotek?

Lista zwycięskich bibliotek zostanie ogłoszona do 12 kwietnia na stronie internetowej fundacji: pvedobraenergia.pl/ i na naszym Facebooku: https://www.facebook.com/FundacjaPVEDobraEnergia

Gdzie znajdę dokładny harmonogram konkursu?

Dokładny harmonogram konkursu znajduje się tu: pvedobraenergia.pl/biblioteki2edycja/

Kto będzie oceniał wnioski?

Oceny zgłoszeń i przedstawionych pomysłów oraz przyznania Grantu i Nagrody Specjalnej dokona komisja złożona z od 2 do 6 członków oraz przewodniczącego z prawem decydującego głosu.

Jakie zajęcia trzeba przeprowadzić w ramach projektu?

Każda biblioteka, która zakwalifikuje się do projektu, musi przeprowadzić 3 zajęcia edukacyjne związane z tematyką ekologii lub wiedzy przyrodniczej. Przykładowe działania, które można przeprowadzić w bibliotece:
• konkurs recytatorski/plastyczny/fotograficzny lub inny,
• wycieczka przyrodnicza po okolicy,
• przedstawienie teatralne,
• spotkanie dla dzieci/młodzieży połączone z głośnym czytaniem fragmentów wybranej książki/ książek, spośród książek z listy otrzymanych w ramach grantu,
• inne zajęcia zorganizowane na podstawie wybranej książki/książek, otrzymanych w ramach grantu.

Do kiedy biblioteka musi przeprowadzić zajęcia edukacyjne?

Zajęcia edukacyjne powinny zostać przeprowadzone do 15 sierpnia 2024 r.

Jakiego typu wsparcie otrzymają biblioteki, które zakwalifikują się do projektu?

Wszystkie biblioteki, które zakwalifikują się do projektu i podpiszą umowę projektową, otrzymają od nas pakiet 15 książek o tematyce ekologicznej i przyrodniczej skierowanych do różnych grup wiekowych – od dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym po młodzież i dorosłych. Szczegółowy wykaz: pvedobraenergia.pl/biblioteki2edycja/
Dodatkowo 3 biblioteki, które przeprowadzą najciekawsze zajęcia otrzymają możliwość zorganizowania w swojej bibliotece spotkania z Ambasadorem Projektu – Adamem Zbyrytem.

Ile bibliotek otrzyma grant w postaci książek?

Grant otrzyma do 50 bibliotek.

Kiedy biblioteka otrzyma pakiet książek?

Pakiety książek do bibliotek będą wysyłane od 6. maja (maksymalnie do końca maja).

Czy książki przechodzą na własność biblioteki czy trzeba je zwrócić po zakończeniu projektu?

Książek nie trzeba zwracać, stanowią one dar dla biblioteki.

W celu zaewidencjonowania książek nasza biblioteka potrzebuje informacji na temat ich wartości, gdzie można znaleźć taką informację?

Jeśli potrzebują Państwo informacji o wartości przekazanego grantu, prosimy o kontakt z koordynatorką projektu: natalia@pvedobraenergia.pl

W jaki sposób należy rozliczyć udział biblioteki w projekcie?

Każda biblioteka, która otrzymała grant, zobowiązana jest do przesłania do 31 sierpnia sprawozdania z przeprowadzonych działań wraz z dokumentacją zdjęciową.

Kiedy ogłoszona zostanie lista bibliotek, które otrzymają nagrodę specjalną?

Lista trzech bibliotek, które otrzymają nagrodę specjalną ogłoszona zostanie 13 września 2024 r.

Kto jest ambasadorem projektu?

Ambasadorem projektu jest Adam Zbyryt – Człowiek z Puszczy, biolog, ornitolog, popularyzator nauki, autor czterech książek przyrodniczych, jest ambasadorem projektu i nasze fundacji. Razem z redaktorem Marcinem Cichońskim prowadzi cykl „Dwóch ludzi z puszczy” na antenie Radia 357 . Występuje w serialu „Podglądacze przyrody” emitowanym na antenie Polsatu. Był prelegentem prestiżowego TEDx-u i wielu innych wydarzeń popularnonaukowych. Współpracuje z magazynem „Przekrój”. Za działania popularyzatorskie otrzymał tytuł „Popularyzatora Nauki 2021” w kategorii Animator w konkursie zorganizowanym przez serwis #PAP „Nauka w Polsce”.

Czy biblioteka będzie musiała pokryć jakieś koszty związane z przyjazdem Ambasadora?

Nie, Fundacja PVE Dobra Energia pokryje wszelkie koszty związane z przyjazdem Ambasadora do biblioteki.

Mamy inne pytanie, z kim możemy się skontaktować?

Koordynatorką projektu jest Natalia Chruścicka: natalia@pvedobraenergia.pl tel. +48 513 316 579 (kontakt telefoniczny od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00).

Newsletter pełen dobrej energii

Newsletter pełen dobrej energii

Zostaw nam swój e-mail, a damy ci znać o kolejnych akcjach pełnych dobrej energii.

Trwa dodawanie...

Dziękujemy - Twój e-mail został dodany!