18 października startuje rekrutacja do drugiej edycji naszego projektu „Biblioteki pełne Dobrej Energii”. Poniżej publikujemy listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące udziału w projekcie. Zachęcamy do lektury i w razie dodatkowych pytań – kontaktu z koordynatorką projektu, Natalią Chruścicką z naszej fundacji.
Celem projektu jest podnoszenie świadomości ekologicznej i rozwijanie zainteresowań dzieci i młodzieży naukami przyrodniczymi.
Szczegóły: Regulamin-konkursu-Biblioteki-pelne-dobrej-energii_II-edycja.pdf
W projekcie mogą wziąć udział polskie biblioteki publiczne i szkolne z terenów wiejskich. Więcej w regulaminie:Regulamin-konkursu-Biblioteki-pelne-dobrej-energii_II-edycja.pdf
Tak, wiejskie filie bibliotek mogą wziąć udział w projekcie.
Wystarczy wypełnić formularz online wniosku dostępny TUTAJ (wzór wniosku dostępny TUTAJ). We wniosku należy opisać 3 zajęcia edukacyjne o tematyce ekologicznej/przyrodniczej, które zrealizowane będą w bibliotece w trakcie trwania projektu.
Nie, każdy podmiot może złożyć tylko jeden wniosek.
Tak, pod warunkiem, że każda z filii zorganizuje u siebie 3 warsztaty edukacyjne. Każdą z filii komisja będzie oceniać odrębnie.
Wniosek powinien zostać podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń w imieniu biblioteki, czyli np. dyrektor biblioteki, do której przynależy filia. Ta sama osoba będzie także podpisywała umowę z fundacją na udział w projekcie. Pracownik filii, w której realizowane będą działania, może pełnić rolę koordynatora projektu i być osobą kontaktową dla fundacji, na cały czas trwania projektu.
Wniosek powinien zostać podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń w imieniu szkoły, w której znajduje się biblioteka. Ta sama osoba będzie także podpisywała umowę z fundacją na udział w projekcie. Nauczyciel bibliotekarz może pełnić rolę koordynatora projektu i osobę kontaktową dla fundacji, na cały czas trwania projektu.
Wniosek można składać od 18 października do 15 listopada 2024 r. (wniosek przesłany po terminie nie będzie rozpatrywany).
Nie, o przyjęciu do projektu nie decyduje kolejność zgłoszeń. Wszystkie wnioski, nadesłane do 15 listopada włącznie, będą poddane ocenie Komisji. Do projektu zostaną przyjęte placówki, które wg. Komisji przedstawią pomysł na najciekawsze zajęcia ekologiczne.
Dokumenty konkursowe można pobrać ze strony: https://pvedobraenergia.pl/iii-edycja
Lista zwycięskich bibliotek zostanie ogłoszona do 12 kwietnia na stronie internetowej fundacji: pvedobraenergia.pl/ i na naszym Facebooku: https://www.facebook.com/FundacjaPVEDobraEnergia
Dokładny harmonogram konkursu znajduje się tu: https://pvedobraenergia.pl/iii-edycja
Oceny zgłoszeń i przedstawionych pomysłów oraz przyznania Grantu i Nagrody Specjalnej dokona komisja złożona z od 2 do 6 członków oraz przewodniczącego z prawem decydującego głosu.
Każda biblioteka, która zakwalifikuje się do projektu, musi przeprowadzić 3 zajęcia edukacyjne związane z tematyką ekologii lub wiedzy przyrodniczej. Przykładowe działania, które można przeprowadzić w bibliotece:
• wycieczka przyrodnicza po okolicy,
• przedstawienie teatralne,
• spotkanie dla dzieci/młodzieży połączone z głośnym czytaniem fragmentów wybranej książki/ książek, spośród książek z listy otrzymanych w ramach grantu,
• inne zajęcia zorganizowane na podstawie wybranej książki/książek, otrzymanych w ramach grantu.
Zajęcia edukacyjne powinny zostać przeprowadzone do 30 kwietnia 2025 r.
Wszystkie biblioteki, które zakwalifikują się do projektu i podpiszą umowę projektową, otrzymają od nas pakiet 10 książek o tematyce ekologicznej i przyrodniczej skierowanych do różnych grup wiekowych – od dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym po młodzież i dorosłych. Szczegółowy wykaz: https://pvedobraenergia.pl/iii-edycja
Dodatkowo 3 biblioteki, które przeprowadzą najciekawsze zajęcia otrzymają możliwość zorganizowania w swojej bibliotece spotkania z Ambasadorem Projektu – Adamem Zbyrytem.
Grant otrzyma do 25 bibliotek.
Pakiety książek do bibliotek będą wysyłane po 6 stycznia.
Książek nie trzeba zwracać, stanowią one dar dla biblioteki.
Jeśli potrzebują Państwo informacji o wartości przekazanego grantu, prosimy o kontakt z koordynatorką projektu: natalia@pvedobraenergia.pl
Każda biblioteka, która otrzymała grant, zobowiązana jest do wypełnienia online formularza sprawozdania oraz przesłania pod adres: natalia@pvedobraenergia.pl minimum 10 zdjęć z przeprowadzonych działań.
Lista trzech bibliotek, które otrzymają nagrodę specjalną ogłoszona zostanie do 30 maja 2025 r.
Ambasadorem projektu jest Adam Zbyryt – Człowiek z Puszczy, biolog, ornitolog, popularyzator nauki, autor czterech książek przyrodniczych, jest ambasadorem projektu i nasze fundacji. Razem z redaktorem Marcinem Cichońskim prowadzi cykl „Dwóch ludzi z puszczy” na antenie Radia 357 . Występuje w serialu „Podglądacze przyrody” emitowanym na antenie Polsatu. Był prelegentem prestiżowego TEDx-u i wielu innych wydarzeń popularnonaukowych. Współpracuje z magazynem „Przekrój”. Za działania popularyzatorskie otrzymał tytuł „Popularyzatora Nauki 2021” w kategorii Animator w konkursie zorganizowanym przez serwis #PAP „Nauka w Polsce”.
Nie, Fundacja PVE Dobra Energia pokryje wszelkie koszty związane z przyjazdem Ambasadora do biblioteki.
Koordynatorką projektu jest Natalia Chruścicka: natalia@pvedobraenergia.pl tel. +48 513 316 579 (kontakt telefoniczny od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00).